NHFS Logo

NORGES
HUNDEFRISØRSKOLE

-først i Norge-

Norges Hundefrisørskole ble startet i 2018 under et annet firmanavn, Horten zoo og velvære som lå i samme lokalet som skolen ligger i dag.
En del av driften til denne dyrebutikken var en hundefrisørsalong. Eiere av butikken Magne og Amanda Hay så at det var vanskelig å finne hundefrisører til salongen og kom da på ideèn om å starte den første sammensatte utdanningen i Norge.

På dette tidspunktet kunne man bare finne denne type utdanning i våre naboland. Katrine Landvik som var utdannet i Sverige og som allerede jobbet for dem, ble med på laget og noen måneder senere var det oppstart for det første grunnkurset for hundefrisører med 4 elever.

Året etter gjentok vi suksessen og hadde på det tidspunktet et kull i året, som per i dag har utvidet seg til 2 kurs i året. Skolen ble selvstendig i 2019 og butikken Horten zoo og velvære lagt ned i juli-2020.
På dette tidspunktet tok Skolen over hele lokalet og vi har nå ca. 250 kvm midt i sentrum av Horten hvor vi driver skole, privatkurs og salongdrift med 3 frisører.

«Litt mer enn bare en skole»
I arbeidet mot å utdanne hundefrisører og i møte med mennesker i alle aldre og livssituasjoner har det blitt veldig klart for oss at det menneskelige er like viktig som å lære bort teknikker. Vi har et overordnet mål om å se alle og samtidig hjelpe dem til å bli “den beste utgaven av seg selv”.
En god opplevelse der elever føler seg sett, lyttet til og forstått har blitt en viktig del av vår hverdag.

TA SKRITTET INN I EN NY KARRIERE-FREMTID MED

LYKKELIGE KUNDER SOM VENTER PÅ DEG